Metrobranding
Ana Vlad și Adrian Voicu
2010

metrobrandingMetrobranding

Regia și scenariul: Ana Vlad și Adrian Voicu
Producător: Anca Puiu
An: 2010
Gen: lungmetraj documentar
Durată: 92 minute

 

 

Sinopsis
Dacă „vesticii“ erau obişnuiţi să aleagă dintre sute de branduri, în România oamenii trăiau o cu totul altă experienţă: o singură marcă pentru fiecare produs. De aici şi importanţa pe care aceste monobranduri a avut‐o în vieţile celor care le realizau, dar şi a celor care le foloseau.
Metrobranding spune povestea destinului spectaculos al celor şase branduri, altădată vedete ale epocii de aur: salteaua Relaxa, tenişii de Drăgăşani, bicicleta Pegas, motocicleta Mobra, becul de Fieni şi maşina de cusut Ileana. Au apărut aproximativ în acelaşi timp, odată cu industrializarea socialist şi în timp ce în jurul fabricilor care le produceau, răsăreau oraşe peste noapte, brandurile respective deveneau obiecte de cult în visele şi în viaţa de zi cu zi a fiecărui român. Ce s-a ales de destinul lor, de oamenii din jurul lor şi de micile orașe industriale pe care le susţineau? Există viaţă după moarte pentru mărcile socialiste?
Răspunsul este pozitiv – unele au supravieţuit eroic. Şi azi mai vedem oameni mergând la fabrici cu Mobre recondiţionate şi cu biciclete Pegas. Pe de altă parte, ne-a fost greu să găsim o pereche de tenişi în orașul tenişilor – Drăgăşani. Chiar dacă erau făcuţi să te ţină o viaţă, nimeni în oraş nu mai are vreun pantof. După lungi căutari, un fost angajat al fabricii Finca Drăgăşani a găsit pentru noi un tenis 1001, fără talpă.
Filmările au avut loc în orașele care le produceau, și care au împrumutat până și numele lor.
Altădată mândria României socialiste, acestea și-au pierdut complet identitatea, odată cu dispariția produselor.
Un final trist pentru o poveste de dragoste ai cărei protagonist erau brandurile celebre de odinioară şi oamenii din oraşele mici, care astăzi trăiesc în umbra acestor produse.
Citește mai multe informații despre film pe Aarc.ro.

Festivaluri
Metrobranding a fost selectat de către Doc Alliance 2010 ca unul dintre cele 5 filme ale anului 2010 și proiectat la:

Festivalul Internațional de Film Visions du Reel de la Nyon – Franța, 2010
Planet7Doc din Varșovia – Polonia, 2010
DokLeipzig – Germania, 2010
Festivalul Internațional de Film Documentar de la Jihlava – Republica Cehă, 2010
CPH: DOX din Copenhaga – Danemarca, 2010 (prestigiosul Festivalul Internațional de Film Documentar DMZ – Coreea de Sud, 2010
ZagrebDox – Croația, 2011
Festivalul Internațional de Film Documentar de la Londra – Marea Britanie, 2011
Festivalul de Documentar Deschideți Orașul din Londra – Marea Britanie, 2011

Articole din presă
Documentarul “Metrobranding” spune cele mai loiale poveşti româneşti de dragoste – www.cinemarx.ro

Share on FacebookPin on PinterestShare on Google+