Fata care mananca pizza de Adrian Cârlugea, Bogdan Coste, Ion Indolean

Video & Photo

1 videos 1 photos

Fata cu guma de mestecat, 2.0.

Tribut adus regizorului avangardist John Smith, acest scurtmetraj experimental reeditează unul dintre filmele cap de afiș ale avangardei americane: „The Girl Chewing Gum”.

Fata care mananca pizza de Adrian Cârlugea, Bogdan Coste, Ion Indolean

Regie: Adrian Cârlugea, Bogdan Coste, Ion Indolean
Scenariu: Adrian Cârlugea, Bogdan Coste, Ion Indolean
Distribuție (Voice-over): Cătălin Bocîrnea
Producător: Ion Indolean
Imagine: Bogdan Coste
Montaj: Bogdan Coste
Categorie: scurtmetraj
Gen: experimental
An: 2012
Durată: 6 minute
Subtitrări: engleză

8,791 – Spectatori Cinepub

SINOPSIS

Scurtmetraj experimental, „Fata care mănâncă pizza” surprinde o posibilă repetiţie finală înaintea filmării unei scene derulate pe stradă. La indicaţiile regizorului, oamenii se perindă prin faţa camerei, iar totul trebuie să respecte o succesiune prestabilită.

Mai multe detalii

Acest demers, regizat de Bogdan Coste, Adrian Cârlugea şi Ion Indolean (pe atunci colegi de facultate) – unul dintre puținele scurtmetraje românești tribut – a pornit de la ideea vizionarului regizor John Smith, care în 1976 realiza unul dintre marile titluri ale avangardei: „The Girl Chewing Gum”.

Cu toate că poate fi văzut strict ca un exerciţiu mimetic, „Fata care mănâncă pizza” îşi obţine autenticitatea din contextul diferit în care a fost filmat şi din tonul ironic al lui Cătălin Bocîrnea, a cărui voce se poate auzi pe fundal. Aşa cum François Truffaut îi „cerea” unui câine să urineze pe un stâlp (în filmul „Noaptea Americană”, sursă de inspirație pentru John Smith în realizarea scurtmetrajului său), aici li se „cere” unor porumbei să se deplaseze prin faţa camerei, apoi să iasă subtil din cadru, iar altora să treacă de pe o clădire pe alta.

Mai mult de-atât, ineditul vine şi din faptul că secvența este filmată cu un telefon, cu care a fost captat şi sunetul în priză directă. Cu acelaşi telefon au fost înregistrate ulterior şi indicaţiile lui Cătălin Bocîrnea. Astfel, se poate spune că totul a fost gândit în concordanţă cu o epocă pe care o putem numi chiar post-digitală, în care oricine are posibilitatea şi resursele să realizeze un produs audiovizual.

Replici din film:

”Fata cu palton alb să intre din dreapta. Acum.”

Festivaluri:

  • Festivalul Internațional de Film NexT, secțiunea Behind the Scenes – România, 2015
    FFest 2015, Experimental Shorts