Despre alte mame de Mihai Ionescu, Tiberiu Iordan - CINEPUB

Video & Photo

1 videos 1 photos

Despre mame și gări

„Despre alte mame” este un film românesc pornit dintr-o situație reală: regizorul polonez Krzysztof Kieslowski filma un documentar intitulat „Gara” când i s-a cerut să pună la dispoziție materialul filmat pentru a servi unei anchete. Ideea este dusă mai departe în acest film, constituindu-se într-un produs la granița dintre ficțiune și documentar, părând să tatoneze simbolic raportul filmului cu arta și realitatea deopotrivă.

Despre alte mame de Mihai Ionescu, Tiberiu Iordan - CINEPUB

Regie: Mihai Ionescu, Tiberiu Iordan
Scenariu: Tiberiu Iordan, Silviu Geamănu, Mihai Ionescu
Distribuție: Gavril Pătru, Marius Cordoș, Mihai Baranga, Silviu Geamănu, Lia Bugnar, Robert Radoveneanu, Ana-Ioana Macaria
Producători: Mihai Gheorghiu, Mihai Ionescu
Imagine: Tiberiu Iordan, Cristian Pușcaș
Montaj: Melania Oproiu
An: 2010
Categorie: lungmetraj
Gen:  dramă
Durată: 83 minute
Subtitrări: n/a
Teritorii: – 

16,327 – Spectatori Cinepub

SINOPSIS

Filmul are la bază povestea reala trăită de regizorul Krzysztof Kieslowski în anul 1981, în timpul filmărilor pentru documentarul „Gara”, când o parte din materialul filmat era să fie folosit ca probă într-un proces.
Cinci tineri cineaști vin dimineaţa devreme într-o gară pentru a realiza un documentar despre viaţa pulsatilă din acest spaţiu al intersecţiei destinelor umane. Mediul în care trebuie să rămână o zi întreagă îi influenţează încă de la început, în moduri neaşteptate.

Pauzele şi pregătirile de filmare devin momente de confesiune în care fiecare membru al echipei scoate la suprafaţă momente speciale din relaţia cu mama, detalii de viaţă, profesie şi caracter.

Mai multe detalii

„Despre alte mame” face parte din categoria de filme românești care se plasează la granița dintre genuri cu scopul de a studia natura și modul de funcționare ale unui tip de mesaj artistic. Ce statut are o porțiune de film, făcut cu intenție pur estetică, atunci când el este folosit pentru a elucida o problemă din planul realității? Dar atunci când filmarea unei docu-drame în gară se întrepătrunde cu momente de confesiune ale autorilor filmului?

Ce tip de produs rezultă când, peste realitatea vie, obiectivă a gării, cu forfota continuă și anonimii care trec prin ea, se suprapun poveștile personale ale celor din spatele camerei de filmat? Interesant este și faptul că cineaștii prezenți la fața locului în gară tind să vorbească despre mamele lor, Mama apărând ca personajul concret-abstract dominant al acestui peisaj divers și mereu schimbător din spațiul gării.

De ce mama și de ce docu-dramă rămâne la latitudinea publicului să descopere, accesând filmul în colecția de filme românești online de pe Cinepub.ro.

Replici din film

„Eu urăsc gările.”
„Auzi, de fapt, ce tre’ să facem noi azi?
(…) Un fel de docudrama, mai ales trebuie să filmăm în spații diferite, la ore diferite, lumini diferite…”
„Oricum, asta, ce ați văzut voi, putea fi o altă viață a mea…”
„Maică-mea nici n-a văzut marea…”
„De-aia-mi plac mie gările. Orice-ai face nu reușești să te plictisești niciodată. Nici măcar o secundă. ”

Premii

  • Premiul Special al Juriului la Festivalul Internațional de Film de la Moscova – Rusia, 2010

Articole din presă