Video & Photo

1 videos 1 photos

Amanta, acest membru (mai vechi sau mai nou) al familiei.

„Déjà vu” este un film românesc care spune povestea, filmată din unghiul subiectiv al protagonistului, a unui bărbat aflat în criza vârstei mijlocii, oscilând între soție și amantă. Lungmetrajul se bucură de interpretarea bine articulată a Ioanei Flora, Mirelei Oprișor și a (niciodată vizibilului) Dan Chișu care este și regizorul filmului.

Deja Vu un film de Dan Chisu

Regie: Dan Chișu
Scenariu: Dan Chișu
Distribuție: Ioana Flora, Mirela Oprișor, Dan Chișu
Producător: Dan Chisu, Codin Maticiuc
Imagine: Andrei Gheorghe, Dan Chișu
Montaj: Eugen Kelemen
An: 2013
Categorie: lungmetraj
Gen: Dramă
Durată: 75 minute
Subtitrări: engleză

167,575 – Spectatori Cinepub

SINOPSIS

Filmul spune povestea lui Mihai, un bărbat care trece prin criza vârstei de mijloc. După 15 ani de căsătorie, încearcă să îşi recâştige personalitatea şi începe o aventură amoroasă. Deşi Mihai este personajul principal, el nu este niciodată văzut. În schimb, personalitatea sa este dezvăluită prin amanta, mama şi soţia lui, dar şi prin gesturile sale.

Mai multe detalii

Tema triunghiului conjugal a fost abordată în multe filme românești, din multe prespective și cu toate rezolvările pe care le comportă. Singura noutate mai poate veni din tehnică, ceea ce Dan Chișu știe. Astfel se hotărăște să facă un experiment extrem: protagonistul va purta camera într-o cască aflată pe cap.

Se creează astfel un interesant joc de perspective, care face din acest film românesc o producție aparte: în vreme ce perspectiva vizuală este strict a personajului masculin, portretul său psiho-moral vine din perspectiva celorlalte personaje: soția, amata și mama. Pentru Mihai și Tania, amanta sa de trei ani, este ziua decisivă: momentul în care îi vor spune soției (Valeria Radu – o persoană publică foarte populară) despre ei.

Drumul până la Izvorani, unde s-a retras temporar soția, este un bun prilej pentru Tania să despice în patru firul relației lor. Din dialogul când lin, când abrupt și tensionat, reiese, de fapt, viața triunghiului conjugal. Care triunghi se va regăsi la final după ce faptele îi antrenează pe cei doi amanți într-o direcție neașteptată. Un film românesc în care tehnica și subiectul se potențează reciproc într-un fel aparte.

Criticii spun:

În cinematografia autohtonă, camera „subiectivă“ fusese până recent jucăria lui Adrian Sitaru, a cărui tehnică de a nara, în primele sale două lungmetraje (Pescuit sportiv şi Din dragoste cu cele mai bune intenţii), fusese să comute riguros între privirile mai multor personaje. Chişu ia această jucărie şi fuge cu ea” (Andrei Gorzo – www.aarc.ro)

„La intersecţia dintre film cu ambiţii de experiment şi exerciţiu de stil practicat în general de tineri la început de „carieră“ regizorală, Déjà Vu este o experienţă care se salvează pe alocuri de pericolul banalităţii în special datorită distribuţiei – Ioana Flora, prezentă aproape în toate cadrele, şi, într-un rol mai mic dar percutant, Mirela Oprişor, două din cele mai bune tinere actriţe de film din România -, dar şi unei lejerităţi care testează pe alocuri farsa, cu rezultate surprinzătoare.” (Ionuț Mareș, – www.ziarulmetropolis.ro)

Replici din film

„Și-acuma nu știu dacă să mă bucur sau nu că după nici trei ani faci cu mine ce făceai cu ea după 15.”

„Zi, mă, de când mă-nșeli?

Doamnă, noi avem o relație serioasă.”

„Urcă-n mașină imediat. M-ați înnebunit amândouă. Că mă faceți să-mi iau câmpii.”

Festivaluri

  • Festivalul Internațional de Film Transilvania, Secțiunea Zilele Filmului Românesc – România, 2013

Premii

  • Premiul pentru interpretare feminină (Ioana Flora) – UCIN, 2013
  • Nominalizare Cea Mai Bună Actriţă într-un Rol Principal într-un Film de Lungmetraj Ficţiune (Ioana Flora) – Premiile Gopo – România, 2014

Articole din presă