Noutăți

Ramona

Produs independent de Andrei Crețulescu, Claudiu Mitcu și Radu Stancu, Ramona a fost recompensat cu Premiul Canal+ la Festivalul Internațional de Film de la Cannes. Un film conceput și turnat în stilul anilor ’70, cu „blonde reci” (Magda Mihăilescu, www.aarc.ro) ), Ramona este o poveste despre răzbunare.

Jaful

Regia: Andrei Crețulescu
Distribuție: Rodica Lazăr, Dorian Boguță, Andi Vasluianu, Șerban Pavlu, Ana Ularu
Gen: scurtmetraj


Violare de domiciliu

„Violare de domiciliu” este al doilea scurtmetraj regizat de Sînziana Nicola (după „Duminică”), film ce a avut prima proiecție la Festivalul Internațional de Film NexT, în 2015, în cadrul secțiunii Festival Friends. De asemenea, scurtmetrajul a participat și la prima ediție a CinEast Short Film Festival, Berlin, în 2016. După cum mărturisește regizoarea, filmul își propune să urmărească linia subțire dintre singurătate și viața trăită independent.

Jaful

Regia: Sînziana Nicola
Distribuție: Cătălina Moga, Rolando Matsangos, Emil Măndănac, Andrei Șerban
Gen: scurtmetraj


Jaful

Dan Radu Mihai semnează un scurtmetraj cu succes de festival (prezent la Cannes Short Film Corner) în care distribuie actori tineri carismatici și iubiți de public. „Jaful” este o comedie cu accente dramatice. Edy și Laura sunt un fel de Bonnie și Clyde împiedicați care cad în propria lor plasă încă de la prima tentativă de furt. Dinamic, amuzant, jucat bine și montat inteligent.

Jaful

Regia: Dan Radu Mihai
Distribuție: Crina Semciuc, Mihai Stănescu, Dan Rădulescu, Ionuț Grama
Gen: comedie, dramă


Poarta Albă

Mormântul intelectualității românești
După producții ca „Binecuvântată fii, închisoare” (2002), sau „Demascarea” (2010), Nicolae Mărgineanu continuă explorarea universului concentraționar comunist cu filmul „Poarta Albă”, o narațiune cinematografică dură despre torturile din lagărul de muncă numit Canalul Dunăre-Marea Neagră. Deși canalul este cunoscut ca loc al exterminării intelectualilor, filmul insistă asupra prezenței lui Arsenie Boca și a miracolelor sale în lagărul de muncă, un fel de apostol al supraviețuirii în mijlocul terorii

Poarta Albă

Regia: Nicolae Mărgineanu
Distribuție: Cristian Bota, Sergiu Bucur, Bogdan Nechifor, Mădălina Craiu, Maria Ploae, Ion Besoiu
Gen: lungmetraj ficțiune


CINEPUB LIVE

Eugen Ciurtin în dialog cu Vintilă Mihăilescu

Miercuri, 29 noiembrie, ora 19:30

”Noi aplicăm acest gen de rasism nouă înșine – ne-am născut inferiori de la natură și asta este. Este un fel de fatalism mioritic trecut în genetică, mai modern”, Vintilă Mihăilescu (pressone.ro), interviu realizat cu ocazia publicării volumului colectiv De ce este România astfel? Avatarurile excepționalismului românesc, coordonat de Vintilă Mihăilescu.

Vă invităm la o discuție cu o importantă personalitate culturală din România: antropologul, profesorul universitar doctor și publicistul Vintilă Mihăilescu. Director al Departamentului de Sociologie din cadrul Școlii Naționale de Studii Politicie și Administrative (SNSPA), visiting professor la numeroase universităși și centre de studii avansate din Canada, Franța, Italia, Elveția, Germania, Belgia, Austria, Bulgaria și colaborator permanent al revistei Dilema Veche, unde deține rubrica Socio-hai-hui, Vintilă Mihăilescu este invitatul special Cercul și CINEPUB Live.

Online pe www.cinepub.ro sau offline în Librăria Cărturești Verona

În 1990, Vintilă Mihăilescu a inițiat organizarea Societății de Antropologie Culturală din România (SACR), al cărei președinte a fost între 1994 și 2000. Din 2005 până în 2010 a fost directorul general al Muzeului Țăranului Român. Între 1978 şi 1991, a fost cercetător al Centrului de Antropologie al Academiei Române. A mai publicat, printre altele: Paysans de l’histoire (în colab.,1992), Fascinația diferenței (1999), Socio-hai-hui. O altă sociologie a tranziției (2000), Socio-hai-hui prin Arhipeleagul România (2006), Antropologie. Cinci introduceri (2007), Sfîrșitul jocului. România celor 20 de ani (2010), Scutecele națiunii și hainele împăratului. Note de antroplogie publică (2013), De ce este România astfel? Avatarurile excepționalismului românesc (coord., 2017).


Valea Plângerii

Despre Holocaustul romilor se știu puține lucruri, iar Pogromul este în continuare negat. Sensul documentarelor ca „Valea Plângerii” este acela de a pune spectatorul prezentului față în față cu istoria, cu faptele ei lipsite de glorie, cu erorile și ororile ei, pentru a-i spori luciditatea și a-l invita la responsabilitate atât față de trecut cât mai ales în ceea ce privește prezentul. În doi ani, ca urmare a deportării a 25.000 de romi în Transnistria din ordinul generalului Antonescu, au murit în jur de 12.000 de suflete, în suferințe greu de redat. Acest rău istoric nu mai poate fi îndreptat, dar recuperarea faptelor este un gest de introspecție istorică pe care societatea și comunitatea culturală îl datorează nu doar victimelor și supraviețuitorilor, ci și ei înseși.

„Am încercat să facem un film-stare în care să vorbim despre oameni, şi nu despre Romi, despre solidaritate umană şi nu despre Ucraineni, despre o gândire militară şi instituţională criminală a Regimului Antonescu şi nu despre vinovăţia generalizată a unor popoare: român şi german.” (Mihai Andrei Leaha – www.agenda.liternet.ro )

Retur

Regia: Mihai Andrei Leaha, Andrei Crișan, Iulia Hossu
Producător: Institutul pentru Studierea Problemelor Minorităților Naționale & TRIBA Film
Gen: documentar


Retur

Prezent alături de „Un duet” și „Kazimir” la Festivalul Internațional de Film Independent „Anonimul” în 2013, „Retur” are o legătură geografică și tematică strânsă cu al doilea film menționat. E vorba despre credințele din zona satelor Deltei Dunării, unde creștinismul este de multe ori tributar ritualurilor păgâne și superstițiilor de tot felul care tulbură mințile locuitorilor. Un scurtmetraj de un comic savuros, cu o distribuție cel puțin la fel de spectaculoasă ca subiectul însuși.

Retur

Regia: Emanuel Pârvu
Producător: Alexandru Teodorescu
Distribuție: Dorina Lazăr, Constantin Cojocaru, Andi Vasluianu, Anca Sigartău, Mircea Andreescu, Medeea Marinescu, Dorian Boguță, Liliana Mocanu, Ana Ciontea
Data: 2013
Gen: scurtmetraj


Un duet

Prezent alături de „Retur” și „Kazimir” la Festivalul Internațional de Film Independent „Anonimul” în 2013, „Un duet”, scris și regizat de actorul Andi Vasluianu, poate fi considerat, dincolo de nivelul comic, spumos, al dialogului, o parabolă filmică despre comunicare, despre comunicarea artistică și despre poveste în sens major. Restul e tăcere.

Un duet

Regia: Andi Vasluianu
Producător: Andi Vasluianu
Distribuție: Ionuț Vișan, Mihai Calotă
Data: 2013
Gen: scurtmetraj


Kazimir

Prezent alături de „Retur” și „Un duet” la Festivalul Internațional de Film Independent „Anonimul” în 2013, ”Kazimir” spune povestea unui diacon cu puteri paranormale. Un scurt metraj românesc plin de mister, câștigător al premiului ”Prix du premier film ou film d’ecole du conseil general du Finistre”, Brest European Short Film Festival.

Kazimir

Regia: Dorian Boguță
Producător: Alexandru Teodorescu
Distribuție: Ion Rusu, Elias Ferkin, Iulia Verdes, Alexandru Papadopol, Vitalie Todirașcu, Ion Alici
Data: 2013
Gen: scurtmetraj


Corpus

Un film documentar experimental, semnat de Laurențiu Damian, rezultat al proiectului GRANT, inițiat de UNARTE în 2011. „Corpus” este o meditație audio-vizuală asupra corpului omenesc, un colaj dinamic de dans, imagini de ecografie, cadre studiate realizate la Institutul Național de Medicină Legală „Mina Minovici”, fotografii în case tradiționale din mediul rural, imagini de arhivă documentând crime în masă, toate accentuate de comentariul cultural care conține citate din texte splendide de Cezar Ivănescu, Nichita Stănescu, Ana Blandiana, Petre Ghelmez, Marin Sorescu, dar și texte de referință ale culturii universale (Faust).

Corpus

Regia: Laurențiu Damian
Imaginea: Dănuț Pădure
Comentariu: Anghel Damian
Data: 2011
Gen: film documentar


CINEPUB LIVE

Ileana Bîrsan în dialog cu Dan Chișu

Miercuri, 8 noiembrie, ora 19:00

Cel mai recent film al său, Aniversarea, a avut lansarea internațională toamna aceasta la Festivalul Internațional de Film de la Varșovia și va putea fi urmărit pe marile ecrane din România începând cu 10 noiembrie. Până atunci, vă propunem să participați la o discuție cu Dan Chișu, regizorul care a semnat până acum nu mai puțin de șapte lungmetraje.

Online pe www.cinepub.ro sau offline în Librăria Cărturești Verona

Fie că este vorba despre Ursul bătrân și pe moarte care trebuie să fie răscumpărat de angajații Circului de stat; despre cum o WebSiteStory ajunge să dezvăluie detalii despre o crimă; depre Bucureștiul NonStop văzut în jurul unui magazin de cartier; despre Déjà vu-ul unui triunghi amoros dezvăluit prin ochii protagonistului sau despre Aniversarea de 94 de ani a unui personaj important din România de dinainte de 1989 – de fiecare dată filmele semnate de Dan Chișu abordează subiecte incitante, care captează spectatorii.


Sfârșit

Într-un rol surprinzător, Dragoș Bucur te va transporta pe o plajă pustie, unde doar câinii sălbatici își fac apariția. Află dacă, de data asta, everyone dies, într-un film în care genul horror capătă nuanțe filosofice.

Sfârșit

Regia: Dorian Boguță
Imaginea: Liviu Pojoni jr.
Distribuția: Dragoș Bucur
Data: 2015
Gen: scurtmetraj


Pescuit sportiv

„Pescuit sportiv”, lungmetrajul cunoscutului regizor Adrain Sitaru a fost receptat ca un film de cotitură în cinemaul românesc, un film care se depărtează de neorealismul stilistic al Noului Val (reprezentat de un film-reper ca „Marfa și banii” de Cristi Puiu), pentru a vira spre un registru fantastic ce deschide posibiltăți de interpretare subtile si pluristratificate. Personajele au și ele mai multe fațete, care sunt luminate alternativ, în funcție de jocul planurilor real-fantastic. Un film care, și prin tehnicile cinematografice folosite curajos, are mult de oferit.

Pescuit sportiv

Regia: Adrian Sitaru
Imaginea: Adrian Silișteanu
Distribuția: Adrian Titieni, Ioana Flora, Maria Dinulescu, Alexandru Georgescu, Sorin Vasilescu, Nicodim Ungureanu
Data: 2008
Gen: comedie, dramă


CINEPUB live cu Adrian Sitaru

Ileana Bîrsan în dialog cu Adrian Sitaru

Marți, 24 octombrie, ora 19:00, Cărturești Verona
”Prefer să dau chix, decât să fac lucruri verificate, cu care mergi la sigur, care m-ar plictisi”, Adrian Sitaru (Adevărul.ro).
Iar Adrian Sitaru nu prea dă chix. O certifică premiile câștigate la Berlin, Locarno, Palm Strings, Varșovia, Sarajevo sau TIFF. Te invităm la o discuție cu cineastul care, cu fiecare film, are curajul să inoveze din punct de vedere regizoral, reușind să propună povești surprinzătoare, puternice și emoționante.


Premieră surpriză pe CINEPUB

Încurajăm filmul independent și festivalurile online! Descoperă povești puternice în filme de un minut.
Recomandăm Filminute, Festivalul Internațional de Filme de un minut, o colecție a celor mai bune filme ultrascurte din lume, fiecare livrând o poveste completă în 60 de secunde.

Premieră surpriză pe CINEPUB

”E întotdeauna fascinant să vedem cât de concis, concret și profund reflectă filmele de un minut lumea în care trăim. De la diferitele crize și amenințări umanitare, la căutarea omului modern îndreptată spre adevăr și înțelegere în relații, boală și chiar viața de după – vedem atât de multe aspecte curente ale vieții noastre reflectate în film, de cele mai multe ori în moduri neașteptate” a spus John Ketchum, co-fondatorul și directorul executiv al festivalului. ”Publicul va putea urmări drame, precum și o doză sănătoasă de comedie printre picături”.

Crooked

Regia: Tudor Botezatu

 

Her Birthday Present

Regia: Razvan Dü


Insula

Filmul documentar Într-o furtună/Insula, realizat de Laurențiu Damian – regizor, scenarist, doctor în cinematografie și media, profesor la UNATC – este un document cinematografic prețios, o mărturie directă a modului de lucru al marelui regizor Silviu Purcărete. Regizorul este filmat în timpul repetițiilor la piesa de teatru shakesperiană „Furtuna”, spectacol lucrat cu trupa de actori ai Teatrului Național „Marin Sorescu” din Craiova.

Insula

Regia: Laurențiu Damian
Imaginea: Dănuț Pădure
Data: 2012
Gen: documentar


La limita de jos a cerului

Lungmetrajul de debut al lui Igor Cobileanski, „La limita de jos a cerului”, scris alături de alt regizor român de succes, Corneliu Porumboiu, a avut un circuit festivalier semnificativ și a primit premiul FIPRESCI în cadrul Festivalul Internațional de Film de la Cottbus, Germania, 2013.

La limita de jos a cerului

Regia: Igor Colbileanski
Imaginea: Oleg Mutu
Distribuție: Igor Babiac, Sergiu Voloc, Ela Ionescu, Igor Caras-Romanov, Angela Ciobanu
Data: 2013
Gen: lungmetraj ficțiune


Perfuziunea

În acest scurtmetraj, regizoarea Ruxandra Ghițescu ne invită la o analiza compozițională a unui personaj, grefată pe un fir narativ precis.

Perfuziunea

Regia: Ruxandra Ghițescu
Imaginea: Lulu de Dehillerin
Distribuție: Patricia Poslusnic, Andra Gogan, Răzvan Gogan
Data: 2010
Gen: scurtmetraj


Ipoteze și predicții bazate pe teorii

Regizoarea face echipă cu Marius Panduru la imagine, Dragoș Apetri la montaj și, alături de actrițele Florentina Năstase, Adina Lucaciu, Alexandra Marcu și Ioana Mărcoiu, semnează acest scurtmetraj – metaforă vizuală pentru nesiguranță.

Colecția de arome

Regia: Andreea Păduraru
Imaginea: Marius Panduru
Distribuție: Florentina Năstase, Adina Lucaciu, Alexandra Marcu, Ioana Mărcoiu, Serghei Chiviriga, Kai Hildrebrand, Ali Rezza Saled Munteanu
Data: 2015
Gen: scurtmetraj


Colecția de arome

Din categoria de scurtmetraje românești ce au ca temă drama copiilor și implicit a familiei, „Colecția de arome” este povestea unui băiat, Victor, a cărui copilărie va fi sacrificată pentru a-și salva familia.

Colecția de arome

Regia: Igor Cobileanski
Imaginea: Veaceslav Cebotari
Distribuție: George Grâu, Radu Marin Suceanu, Petru Tofan, Ion Curcă, Vitalie Toderașcu, Valentin Gibaltovski, Olga Gutu
Data: 2013
Gen: scurtmetraj


Dan Pleșa și Bogdan-Alexandru Stănescu într-o discuție despre literatură

Online pe Cinepub.ro 

Scriitorul și editorul Dan Pleșa, co-fondator al editurii Vellant și inițiator al revistei Iocan, îl provoacă pe Bogdan-Alexandru Stănescu la un dialog despre cărți, viață și literatură. BAS, după cum îl numesc apropiații, va vorbi, printre altele, despre cel mai recent volum al său de proză, Copilăria lui Kaspar Hauser, colecția de literatură universală Biblioteca Polirom pe care o coordonează, volumul de eseuri critice Enter Ghost. Scrisori imaginare către Osip Mandelstam sau cel de poezie anaBASis.


Comunicat de presa CELA - Connecting Emerging Literary Artists


CINEPUB intră în vacanță

Ne revedem în octombrie!

Vă mulțumim că ne-ați fost alături, că am plâns, am râs, ne-am deprimat sau ne-am bucurat împreună alături de personaje din filme românești, că am descoperit Câinele japonez, am studiat Poziția copilului, am vorbit Despre oameni și melci, l-am întâlnit pe Kazimir, am visat alături de Adalbert, am cântat Să mori de dragoste rănită, am devenit Rockeri, am ascultat A 11-a poruncă, am ajuns Undeva la Palilula,am Trecut și prin perete, am asistat la Moartea domnului Lăzărescu, am gândit București NonStop, ne-am întors Acasă la tata, l-am cunoscut pe Senatorul melcilor, am intrat într-o Lume nouă, ne-am uitat la Fața galbenă care râde, am participat la Nunta mută, am mers la Plimbare, am reparat Lampa cu căciulă, am întâlnit Toată lumea din familia noastră. Și multe altele.

Ne revedem în toamnă cu noi filme românești, lungmetraje, documentare, scurtmetraje și animații.

Selecția naționala CELA - Connecting Emerging Literary Artists


Autoportretul unei fete cuminți

Un lungmetraj românesc de excepție care marchează debutul regizoral al Anei Lungu, un debut feminin puternic comparabil cu succesele noului val, Autoportretul unei fete cuminți este câștigătorul premiului pentru cel mai bun film la Festivalul Internațional de Film București, 2015.

Autoportretul unei fete cuminți

Regia: Ana Lungu
Imaginea: Silviu Stavilă
Distribuție: Elena Popa, Emilian Oprea, Andrei Enache, Iris Spiridon
Data: 2015
Gen: lungmetraje fictiune

 


CINEPUB Live @ NexT:
Seminar de regie cu Paul Negoescu

De la film cu buget redus la încasări record
Duminică, 25 iunie, ora 13:00.
Offline la Cinema Elvire Popesco sau online pe www.cinepub.ro.

Paul Negoescu, regizorul comediei Două lozuri, peliculă care a bătut recordul de spectatori și încasări pentru un film românesc în primul weekend de la lansarea în cinematografe, este protagonistul unei noi ediții CINEPUB Live.

Te invităm la Festivalul Internațional de Film NexT la o discuţie cu regizorul Paul Negoescu despre ce presupune, de fapt, filmul independent cu buget redus în România, despre lucrul cu actorii în asemenea condiţii, despre presiunea zilelor prea puţine de filmare şi absenţa echipamentului necesar – dar şi despre soluţiile ingenioase la care poate ajunge un regizor, uneori tocmai fiindcă posibilităţile sunt atât de restrânse.


Prăjitorul de pâine

„Prăjitorul de pâine” este un film românesc de scurtmetraj semnat de Cristian Pop, despre trecerea forțată spre viața adultă a unui tânăr aflat la vârsta libertății și nonconformismului. A luat premiul pentru Cel mai bun actor în cadru festivalului CineMaiubit (Vasile Onica)

Prăjitorul de pâine

Regia: Cristian Pop
Producători: UNATC „I.L. Caragiale”
Distribuție: Vasile Onica, Dragoș Olaru
Data: 2015
Gen: scurtmetraj

 


În care eroina se ascunde și apoi are parte de o întâlnire neașteptată

„În care eroina se ascunde și apoi are parte de o întâlnire neașteptată” este un film de scurt metraj prezentat în cadrul Festivalului Internațional de Film NexT 2015 unde a și câștigat premiul pentru Cel mai bun scurtmetraj românesc. Semnat de Tudor Cristian Jurgiu.

Tudor Cristian Jurgiu

Regia: Tudor Cristian Jurgiu
Producători: Cristian Drăghici
Distribuție: Iulia Ciochină, Ana Ciontea
Data: 2015
Gen: scurtmetraj


Golanii

„Golanii” este un scurtmetraj românesc semnat de regizorul Bogdan Drumea. Creionând, în tușe rapide relația dintre doi frați proveniți dintr-un mediu defavorizat, filmul a luat premiul publicului în cadrul Festivalului Internațional de Film NexT 2015.

Golanii

Regia: Bogdan Drumea
Producători: UNATC, Ioana Lascăr, Bogdan Drumea
Distribuție: Adrian Bunea, Mihnea Vlădescu
Gen: scurtmetraj


Dispozitiv 0068

„Dispozitiv 0068” este un scurtmetraj românesc cu o important prezență festivalieră. Regizat și scris de Radu Bărbulescu, este câștigător al competiției de scurtmetraje din cadrul Festivalului Anonimul, 2015.

Dispozitiv 0068

Regia: Radu Bărbulescu
Imagine: George Dăscălescu
Distribuție: Toma Cuzin, Tatiana Iekel, Adina Lucaciu
Gen: scurtmetraj


Cea mai fericită fată din lume

Cea mai fericită fată din lume este filmul de debut în lungmetraj al lui Radu Jude, care avea să devină unul dintre cei mai cunoscuți și mai apreciați regizori români, atât în țară cât și în străinătate.

Pornit de la o poveste reală, din anii de început de carieră ai regizorului, filmul s-a transformat într-un lungmetraj cu recunoaștere internațională. Avându-i pe ecran pe câțiva dintre actorii îndrăgiți ai filmului românesc (Vasile Muraru, Șerban Pavlu), filmul se bucură și de interpretarea excepțională a Andreei Boșneag, o adolescentă aflată pentru prima dată pe platourile de filmare.

Cea mai fericită fată din lume

Regia: Radu Jude
Imagine: Marius Panduru
Distribuție: Andreea Boșneag, Vasile Muraru, Violeta Haret Popa, Șerban Pavlu, Andi Vasluianu, Doru Cătănescu
An: 2008
Gen: Drama


Silviu Dancu și Edmond Niculușcă despre patrimoniu

Episodul 6 ICAR

Realismul românesc cu Cristi Puiu (partea a III-a)
de Marius Roșu și Lucian Georgescu

După o nouă ediție intensă TIFF, plină de filme, evenimente, masterclass-uri și întâlniri memorabile, vă propunem să rămânem în atmosfera festivalului, alături de una dintre cele mai importante figuri ale ultimului deceniu în cinemaul românesc: Cristi Puiu.

Cel care, la cea de-a 16 ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania, a lansat o ediție de colecție a DVD-ului filmului Sieranevada și a prezentat o expoziție de fotografii, realizate în perioada în care lucra la realizarea afișului filmului, este protagonistul săptămânii pe CINEPUB.

Anunțăm lansarea episodului 6 ICAR (Istoria Alternativă a Cinemaului Românesc): Realismul românesc cu Cristi Puiu (partea a III-a), o producție CINEPUB pentru Scena9, hotspotul cultural al BRD – Groupe Société Générale.

Despre oameni și melci


Vezi LIVE sosirea invitaților pe covorul roșu pentru Gala de Închidere și Decernarea Premiilor TIFF 2017.

Ne pregătim pentru aflarea câștigătorilor și pentru Premiul publicului CINEPUB oferit unei pelicule din cadrul Zilelor Filmului Românesc, pentru prima dată introdus în acest an la festival.

Despre oameni și melci

Un film românesc care aduce pe ecran povestea unui grup de muncitori care lucrează într-o fabrică aflată în faliment, în România de la începutul anilor ’90. Totul se schimbă când unul dintre băieţi găsește o soluţie inedită menită să-i salveze colegii de la șomaj și să scoată uzina din faliment.

Al doilea lung metraj al regizorului Tudor Giurgiu, după Legături bolnăvicioase (2006), se bucură de prestația unor actori români îndrăgiți precum Andi Vasluianu, Dorel Vișan, Monica Bîrlădeanu, dar și a renumitului actor francez Jean François Stévenin și a fiului său, Robinson Stévenin.

Despre oameni și melci

Regia: Tudor Giurgiu
Imagine: Vivi Drăgan Vasile
Distribuție: Andi Vasluianu, Monica Bîrlădeanu, Dorel Vișan, Andreea Bibiri, Jean François Stévenin, Robinson Stévenin, Ion Besoiu, Valeria Seciu, Clara Vodă, Ovidiu Crișan, Ion Grosu
An: 2012
Gen: Comedie


CINEPUB @ TIFF: filme de arhivă, filme recente și filme altfel.

CINEPUB prezintă la TIFF Proiecția Specială Să mori rănit din dragoste de viață (regia: Mircea Veroiu), oferă Premiul Publicului în cadrul Zilelor Filmului Românesc și sprijină secțiunea Umbre-Scurtmetraje (Shadows Shorts) prin conceptul creativ al campaniei de promovare si producerea video-ului de promovare.

CINEPUB @ TIFF

CINEPUB se alătură unuia dintre cele mai de impact evenimente cinematografice din România, Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF). Cu ocazia celei de-a 16-a ediții a festivalului, CINEPUB își dorește să sprijine producția cinematografică din România și să înlesnească accesul publicului la evenimente de profil. Alături de TIFF, CINEPUB devine un promotor al producțiilor autohtone, fie că este vorba de filme recente sau de pelicule semnate înainte de ’89. Mai mult, prin susținerea secțiunii Shadows Shorts, CINEPUB promovează filmul de gen, producții de filme horror și fantasy, încercând să creeze în rândul publicului românesc deschiderea către pelicule din filmografia internațională alternativă.


Poziția copilului

Poziția copilului este filmul românesc câștigător al Ursului de Aur și al premiului FIPRESCI la în cadrul Festivalului Internațional de Film de la Berlin, 2013. Având-o în rolul feminin principal pe Luminița Gheorghiu, nominalizată și câștigătoare a câtorva premii de referință pentru interpretare, filmul spune o poveste, dură și duioasă în același timp, despre iubirea dincolo de limite a unei mame pentru unicul ei fiu.

În rolul principal masculin, Bogdan Dumitrache a cărui interpretare rezonează perfect cu cea a Luminiței Gheorghiu, dar și alți actori de marcă, familiari deja publicului și criticilor europeni de film: Vlad Ivanov, Adrian Titieni, Natașa Raab, Florin Zamfirescu, Ilinca Goia.

Poziția copilului

Regia: Călin Peter Netzer
Imagine: Cristian Tarnovețchi
Distribuție: Luminița Gheorghiu, Bogdan Dumitrache, Florin Zamfirescu, Ilinca Goia, Natașa Raab, Adrian Titieni, Vlad Ivanov, Mimi Brănescu
An: 2013
Gen: Dramă
Durată: 112 minute


CINEPUB LIVE

O discuție despre critica de film.
Cu Ileana Bîrsan, Andrei Gorzo, Irina Trocan și Ionuţ Mareş.

Marți, 30 mai, ora 19:00
Online pe cinepub.ro sau offline în Librăria Cărturești Verona

Duminică, 28 mai, s-au decernat premiile pentru cea de-a 70-a ediție a Festivalului de Film de la Cannes. Iar vineri, 2 mai, începe o nouă ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania. Pe scurt, între Cannes și TIFF vă invităm la o discuție cu patru critici de film români: Ileana Bîrsan, Andrei Gorzo, Irina Trocan și Ionuț Mareș.

Ce influență are criticul în receptarea filmelor de către spectatori? Influențează acesta box-office-ul unui film? Cât de important este circuitul festivalier al unui film pentru vânzarea lui ulterioară? Toate acestea, dar și multe altele, le vom discuta la întâlnirea Cercul din Librăria Cărturești Verona.


This Time, Last Year

Cu o estetică neornamentată, la limita dintre film-jurnal şi found footage, This Time, Last Year, de Ana Maria Savin, explorează nu doar legăturile ataşamentului emoţional şi consecinţele acestuia, ci şi implicaţiile memoriei şi metamorfoza ei înşelătoare.

Scurtmetraj românesc experimental proiectat la Festivalul Internațional de Film Experimental București BIEFF și prezentat pe CINEPUB în parteneriat cu festivalul.

This Time, Last Year

Regia: Ana Maria Savin
Imagine: Andrei Vâlcu, Ana Maria Savin, Teodor Horea
Distribuție: Ana-Maria Preduț, Tatiana Moise, Andrei Ion
An: 2013
Gen: scurtmetraj experimental
Durată: 14 minute


The Matriarch

Cu două bine-cunoscute actrițe în rolurile principale, Luminița Gheorghiu (Moartea domnului Lăzărescu, Poziția copilului) și Monica Bîrlădeanu (Despre oameni și melci), The Matriarch este un scurtmetraj românesc experimental proiectat la Festivalul Internațional de Film Experimental București BIEFF și prezentat pe CINEPUB în parteneriat cu festivalul.

The Matriarch

Regia: Barna Némethi
Imagine: George Dăscălescu
Producători: Radu Stancu
An: 2013
Gen: scurtmetraj experimental
Durată: 9 minute